Sunday, February 13, 2011

think it again..

Align Center

Hari ini Allah bangkitkan aku dari tdur setelah dimatikan sementara..

Maha Kaya Allah, walaupun tahu kita akan terus beriltizam dengan dosa sepanjang hari, masih lagi berkenan membangkitkan kita.

Kita pula terus seronok melakukan pendurhakaan kepada Allah.

Ya lah, kan maksiat tu benda-benda yang manis. Benda yang selesa dan pleasureable.

Bergaduh, tenung benda-benda maksiat, bercakap kotor, mengumpat, dengar lagu yang mengasyikkan, main game...

Ah! Banyak sangat lah pendurhakaan yang kita plan nak buat hari ni!

Tapi Allah masih lagi nak bagi kita bangun, walaupun kesemuanya dah ada dalam pengetahuan Allah apa yang kita duk rencana seharian.

Dosa demi dosa, kita duk lakukan. Maksiat demi maksiat, kita bergelumang. Pendurhakaan satu persatu, Ah, umur masih panjang!

Hati kecil yang terpercik sedikit keimanan lalu berbisik;

Bertaubatlah!
Ah, Nanti dulu. Tungguh lah esok.


Tinggalkanlah game yang buang masa ni!
Ala, tengah nak menang nih! Lepas settle level nih lah...






Perang dalam jiwa, kita selalu memenangkan siapa?

Itulah apa yang terzahir dengan tindakan kita seharian.


Ya Allah,
Pagi ini aku datang menghadap-Mu lagi
Dengan memikul bergunung dosa-dosa
Ingin merayu keampunan kesalahan yang berulang-ulang
Merinitih atas kelemahan dan kehinaan diri
Ya Allah,
Dengan maksiat-maksiat yang aku lakukan
Dengan kedurhakaan yang tak terkira
Dengan ibadah yang sepele-sepele
NERAKA lah yang paling awla untukku..
Aku malu untuk menyebutkan,
Aku malu nak meminta lagi..
Namun....
Ya Allah, kerana yakin dengan janji-Mu
Aku berada di hadapan-Mu di pagi yang hening ini,
Walaupun MALU
Aku tetap ingin merayu syurga
Walaupun terpaksa menebalkan muka,
Aku tetap ingin merayu keampunan..

Bahkan Ibu-bapaku sendiri pun takkan menerima maaf untuk kedurhakaan yang berulang-ulang,
Tapi aku yakin Ya Allah,
Ghaffar-Mu sentiasa luas..
Untukku


-Aku pencinta Taubat-

No comments:

PERKENALKAN

Create your own banner at mybannermaker.com!

I made this widget at MyFlashFetish.com.